AktualnościPodatkiPrawoRachunkowość

TARCZA 2.0 – ważne informacje o których każda firma składająca wniosek musi wiedzieć

Udostępnij artykuł:

W związku z licznym składaniem wniosków o finansowanie dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw związanych ze zwalczaniem skutków epidemii poniżej zamieszczamy Państwu kilka informacji, które są istotne przy składaniu wniosków.

  1. Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń wpływających na przyznanie subwencji i jej wysokość w ramach Tarczy Finansowej, oferowanej przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR), są rejestry publiczne (Krajowej Administracji Skarbowej, ZUS).
  2. Z pomocy będą mogły skorzystać firmy, których m.in. obroty spadły w związku z COVID-19 po 1 lutym 2020 r. o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu, w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego okresu roku ubiegłego.
  3. Dla podatników podatku od towarów i usług, niezbędna do otrzymania subwencji informacja o obrotach będzie pochodzić z deklaracji VAT, która zostanie pozytywnie zweryfikowana przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową.
    W przypadku VAT-7 bądź VAT-7K chodzi o sumę pól:
    10 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, zwolnione od podatku
    11 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług poza terytorium kraju
    13 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 0%
    15 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 5%
    17 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 7% albo 8%
    19 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 22% albo 23%
    21 – Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
    22 – Eksport towarów
    31 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług, za których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 lub 8 ustawy
  4. Należy mieć na uwadze, że składając wniosek o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Wysłanie wniosku o subwencję wcześniej może być przyczyną odrzucenia go przez PFR.

Służymy Państwu wsparciem związanym z finansowaniem z Tarcz Antykryzysowych.

Kary umowne w dobie koronawirusa
Tarcza Finansowa 2.0 – kto może ubiegac się o preferencyjne finansowanie?

Aktualności

Pokrewne artykuły

Zobacz również:

Uporządkuj finanse firmy korzystając z kompetencji najlepszych specjalistów.

Adres email

info@atl-group.pl

Numer telefonu

+48 12 633 54 72